February 05, 2011

How i love Saturday.

Day goes faster than anybody has intended. I have never imagined this year would pass this fast. The new year eve memories's smell still fresh enough on my mind. And i regret everything i haven't done for this months. Haha i just realized, if Allah still gives me a time, I'll be 16th this year. AAAARGHHH Y AM I THIS OLD? Looking backwards always makes me suck. asking question why didn't i do that? Wth i only did such normal things that most teenagers do? I feel like i've wasted my time in my whole life. I just sit watching people shine, smiling while friends get success, and do nothing when others try new thing. HAAAAA! I wanna go trying bungee jumping, I wanna go traveling my city ALONE, having much quality times with my friends by tracking a lotta mountains, having quality times with my dad for a whole day, trying to earn money by making some article, capture every moments i had, and stick them on my wall, and... AHHH HOW STUPID I AM AAAA!

Let's talk with Bahasa. Minggu lalu, aku dapet 100 ribu berupa tabungan dari BCA. Jumlahnya sih emang gak gede, tapi gatau kenpa pas dikasih tau begitu aku loncat-loncat kegirangan. Aneh. Mungkin gara-gara aku baru kecopetan kali ya. Terus aku mikir, edan aku cuma begini aja ada yang ngehargain, gimana kalo lebih? Sejak itu.... aku.... tetap bermalas-malasan. Dan terus bermimpi. Yak. Mimpi itu penting bagi kemajuan iptek Indonesia. Hehe. I was dreaming i could be UI student. Tapi aku mikir lagi, Duh jaman sekarang seleksi snmptn tuh gak segampang teriak "AGUSSS NASI UDUKNYA SATU!" sambil jinjit-jinjit di gerbang. Dan aku mikir lagi, orang jaman sekarang banyak banget yang diam-diam tenggelam. I mean, menghanyutkan. Sekarang PTN yang aku pengen UNPAD HI. Ah itu juga kayanya ketinggian buat aku :-( Banyak banget guru yang ngedoktrin Bimbel tuh cuma bisa bikin kita mimpi. Dan di sekitar aku tuh banyak banget bukti nyata orang sukses tanpa bimbel. Tapi mikir lagi, aduh gue ikut bimbel aja udah bego begini, gimana kalo kaga?

Aneh juga sih ini postingan, gak nyambung hehe. Tapi nyambung loh, jadi tuh intinya, aku pengen banget merangkap masa-masa remaja ini tuh seberharga mungkin. Gak cuma nyobain hal-hal baru, tapi sukses akademis sm religi. Kalo kata quotenya walt disney sih "If you can dream it, you can do it" Belajar dari pengalaman yang lalu, mimpi harus berbanding lurus sama perjuangan.

By the way, I love saturday as much as i loved my modem. The weather seems too perfect. Therefore, i always have much more nap time than always.

No comments: